We krijgen er allemaal wel eens mee te maken. Een verhuizing. Statistisch gezien verhuizen we gemiddeld eens per zeven jaar. Zo’n verhuizing kan een vreugdevolle gebeurtenis zijn, waar u al heel lang naar uitkijkt. Soms is het ook een noodzakelijk kwaad of is de aanleiding er een van verdrietige aard. Verhuizen vergt hoe dan ook een hoop voorbereidingen en is doorgaans een drukke en soms stressvolle periode. Daarom is het belangrijk dat u goed bent voorbereid en zoveel mogelijk wordt ontzorgd. Met onderstaande tips, maar vooral ook door gebruik van onze diensten te maken, verloopt uw verhuizing zo soepel mogelijk. Pas als alles op de door u gewenste plek staat en werkt, zit onze missie er op. Senior Verhuizer richt zich met name op senioren en clienten vanaf 40+ en onze klanten waarderen ons met een 9,2.

Wij bieden u het volgende:

  • een compleet pakket van diensten, inclusief montage van meubels en apparatuur
  • adequate, betrokken, ervaren en op elkaar ingespeelde medewerkers, met oog voor
    de klant en respect voor uw bezittingen
  • oplossingsgerichtheid en met u meedenken
  • duidelijke communicatie en afstemming voor, tijdens en na de verhuizing
  • een checklist verhuizing
  • verzekering van uw bezittingen tot liefst € 100.000,=
  • ruim 10 jaar ervaring
  • nakomen van gemaakte afspraken
  • schadevrij verhuizen binnen één dag

Verhuizen checklist en wat u ruim voorafgaand aan de verhuizing
moet regelen:

  • doorgeven van uw nieuwe adres aan gemeente, instanties en bekenden
  • energiecontract. Dit kan bij uw huidige energieleverancier, maar een verhuizing
    is ook een uitstekend moment voor een overstap.
  • verzekeringen. Geef uw nieuwe adres door aan uw verzekeringsmaatschappij en
    zorg, bij een eigen woning, voor een opstalverzekering op uw nieuwe adres.
  • Informeer uw internet- en televisieprovider over de verhuisdatum. Zo heeft u
    ook op uw nieuwe adres tv en internet. En wij helpen u graag met het aansluiten van uw apparatuur.

Enkele weken/dagen voorafgaand aan de verhuizing

Inspecteer uw koelkast en diepvries en bouw de voorraad af. Zo hoeft u niets weg te gooien. Inspecteer uw overige voorraden kritisch en gooi kleine restjes weg. Zorg ervoor dat doppen, stoppen en deksels stevig vastzitten. Niets zo vervelend als een flesje lekkende olie. Maak uw friteuse schoon, zodat die zonder olie vervoerd kan worden. Kleding, schoenen, servies en boeken kunnen ook al grotendeels worden ingepakt.

Daags voor de verhuizing

Maak een tas gereed met uw persoonlijke spullen zoals geld, telefoon, sleutels, medicatie en een setje schoon ondergoed en sokken.
Is er op het nieuwe adres al een koffiezetapparaat, een waterkoker en drinken aanwezig?

Op de dag van de verhuizing

Zorg dat u uitgerust bent en gemakkelijke kleding en schoenen draagt en tijdig voordat de verhuizers arriveren in de nieuwe woning aanwezig bent. U bent degene die de mensen zonodig kan aansturen en instrueren en eventuele vragen kunt beantwoorden.

Een goede voorbereiding is het halve werk. Uiteraard brengen wij van te voren, in samenspraak met u, alle uit te voeren werkzaamheden in kaart en houden daarbij uiteraard rekening met eventuele speciale wensen en omstandigheden. Afhankelijk van uw wensen en budget kunt u de voorbereidende werkzaamheden ook zelf op u nemen. U ontvangt van ons een checklist verhuizing.

Inspectie en inventarisatie van uw nieuwe woning is een belangrijk onderdeel van de voorbereidingen. Stel uzelf de volgende vragen:

  • zijn er zaken die kunnen/mogen worden overgenomen? Denk hierbij bijvoorbeeld aan raambekleding, verlichting, parket of zonneschermen.
  • Moet er van te voren worden geschilderd?
  • Voldoet de elektrische installatie aan uw wensen? Heeft u krachtstroom nodig of dienen er stopcontacten bijgeplaatst te worden?
  • passen alle grote meubels, zoals bedden en kasten, in de nieuwe ruimtes?
    Voordat onze mensen uw inboedel naar uw nieuwe woning verhuizen, is er voor u nog een belangrijke taak weggelegd, namelijk het bepalen wat er allemaal mee verhuisd moet worden.

Functionele zaken

Voor zover de nieuwe ruimte het toelaat, kunt u alle functionele zaken meenemen. U kunt deze spullen van een groene sticker voorzien. Ons verhuisbedrijf speciale stickers, die geen lijm op uw meubels achterlaten.

Emotionele zaken

Zolders, kelders en schuren bevatten vaak een enorme hoeveelheid aan spullen, die geen economische of functionele waarde meer hebben, maar wel een emotionele waarde. Gun uzelf voldoende tijd wanneer u aan het uitsorteren hiervan begint. Schakel eventueel een goede vriend of vriendin in waarvan u weet dat die een eerlijke en neutrale mening heeft. Stel uzelf de volgende vragen:

  • hoe groot is de kans dat ik het nog ga gebruiken?
  • wat levert een eventuele verkoop via Marktplaats op?
  • Kan ik iemand een heel groot plezier hiermee doen?

Verdeel uw spullen in de ruimte volgende categorieën:

  • Bewaren
  • Weggooien
  • Kringloop / weggeven /Marktplaats
  • Twijfel

Neem even pauze en neem de categorie “twijfel” nogmaals door. Maak eventueel foto´s als herinnering en gooi twijfelgevallen alsnog weg.

Heeft u een hond? Laat uw hond, als daartoe de mogelijkheid bestaat, van te voren alvast een paar keer met uw nieuwe woning kennis maken. Op de dag van de verhuizing doet u zelf en uw hond een groot plezier door uw viervoeter bij bekenden of in een pension onder te brengen. Regel dit tijdig.

Hoe gaan wij te werk?

Meubels

Uw meubels worden tijdens het transport goed beschermd en in speciale verhuisdekens gewikkeld. Daarna wordt er rondom een folie aangebracht. Zo worden uw meubels veilig van A naar B getransporteerd. In onderling overleg kunnen meubels ook gedemonteerd worden getransporteerd. Wanneer u, of een van onze medewerkers, van te voren een meubel of kast demonteert, houdt dan alle losse onderdelen zoals schroeven, moeren e.d. apart in een zakje of doosje. Bevestig dat vervolgens aan het meubel bevestigt (met onze speciale plakband). Bedenk wel voordat u iets demonteert dat dat soms ten koste van de stevigheid van het meubel kan gaan.

Inboedel van geringe afmetingen

Uw verhuisbedrijf levert verhuisdozen aan, waarin u uw spulletjes kunt verpakken.
Deze dozen zijn zeer stevig. Door gebruik hiervan kunnen vervelende situaties als gescheurde dozen (of nog erger, de bodem die eruit valt) worden voorkomen. Breekbare spullen kunt u in handdoeken of theedoeken wikkelen, maar u kunt ook gebruik maken van noppenfolie of speciaal inpakpapier. Krantenpapier geeft vlekken, gebruik eventueel liever een keukenrol. Maak, indien nodig, de spullen nog even schoon voordat ze in de doos gaan.
Zorg ervoor dat u de dozen niet te zwaar maakt, bijvoorbeeld met boeken. Vul de doos liever voor de helft of twee/derde en vul de rest met lichte (vul-)materialen.
Schrijf direct op elke doos voor welke ruimte in het nieuwe huis deze is bestemd (woonkamer, keuken, slaapkamer, zolder, garage).

Opbouwen en aansluiten

Wij zetten alle meubels voor u op de juiste plaats en zetten ze desgewenst weer in elkaar. Dat geldt ook voor verlichting en apparatuur, zodat u op het einde van de dag weer over alle vanzelfsprekende gemakken beschikt.

Méér dan verhuizen alleen

Behalve dat ons bedrijf alle zorgen rondom uw verhuizing in Arnhem en omgeving uit handen neemt, kunt u bij ons ook terecht voor het tijdelijk opslaan van uw inboedel.

Wij geven u ook graag gratis advies. Vraag vandaag nog een vrijblijvende offerte aan.
Vul hier uw gegevens in en wij nemen binnen één werkdag contact met u op.
Voor nog meer verhuistips kunt u zich ook op onze nieuwsbrief abonneren.

meta-title 55
Seniorverhuizer | Zorgeloos verhuizen met onze verhuis checklist

meta-description 160
Seniorverhuizer ontzorgt en is zoveel méér dan een verhuisbedrijf. Hoge klanttevredenheid en betrokken medewerkers die met u meedenken.